22 Haziran 2013 Cumartesi

Aynı Yıldızın Altında YORUMUM



KİTABIN KONUSU


On üç yaşında kansere yakalanan, on altı yaşındaki Hazel Grace, kanserli çocukların katıldığı Destek Grubu’nda eski bir basketbol oyuncusu ve osteosarkom sebebiyle tek bacağını kaybetmiş olan Augustus Waters’la tanışır. Kanseri ölümcül olduğundan daha kaç nefes alacağını bile bilmeyen Hazel bu yakışıklı çocuğun çekimine karşı koyamayınca hayatı bambaşka bir yöne sapar.




YAZAR HAKKINDA





  • Meslek: Amerikalı Yazar ve Eğitimci
  • Doğum: Indianapolis, Indiana , Amerika Birleşik Devletleri, 24 Ağustos 1977
  • Gösterim: 8
  • En çok okunan yazarlar sıralamasında 1627. sırada 


  • YORUMUM
    Aynı Yıldızın Altında bitti. İnanılmaz derecede güzel bir kurgu.


    Kitabın konusuna değinmek istiyorum fakat spoiler vermekten korkuyorum :( Çünkü spoiler verirsem okumaktan vazgeçebilirsiniz ama mutlaka okumalısınız.

    Hazel Grace on altı yaşında bir genç kız , aynı zamanda kanser hastasıdır , bir kaç yılı daha olduğunu söylese de doktorlar hastalığı maalesef ölümcüldür ve kendisi de bunun farkındadır ,kabullenmiştir.Fakat günün birinde Kanserli Çocuklar için Destek Grubunda Augustus Waters isimli yakışıklı, çekici , kendisi gibi kanser hastası bir çocukla tanışır ve her şey değişir.



    Kısaca özetinden anlaşıldığı üzere Hazel ve Gus birbirine delice aşık olur. Ama bu 16 yaşındaki bir kızın ve 17 yaşındaki bir erkeğin geçici gençlik aşkı olarak yaşayacağı bir aşk değil.Bu sonsuz , derin ve anlamlı bir aşktır...

     Isaac'ı da unutmamak lazım , çok tatlı bir karakter . Tabi birde Peter Van Hounten , Hazel'in bitmeyen ''Göremli Izdırap '' kitabının yazarı Peter... Adama başta çok sinir olmuştum fakat kitabın sonlarına doğru HAYIR! spoiler yok :D  Kitabın 250 sayfasından sonrası hiç tahmin ettiğim gibi değildi.Bu şekilde biteceği dürüst olmak gerekirse hiç mi hiç aklıma gelmemişti.

    Ve evet ağladım hemde çok... İnanılmaz derecede güzel , duygusal ve acıklıydı...



    John green 'e böylesine güzel kurgu ve böylesine akıcı , yalın anlatımı için teşekkür ediyorum.Yazarın tüm kitaplarını yakın zamanda okuyacağım.

    En sevdiğim alıntılar


    ''Sahile vurmuştum ve dalgalar üstümden geçip gidiyordu ama bir türlü boğulmuyordum.''

    ''Ben her zaman dünyanın bir dilek gerçekleştirme fabrikası olduğunu düşünmüştüm.''

    ''Suya gömülmeye devam ediyor dedi'' dedi.Çölde bir lütuf okyanusta bir lanet.





    KİTAP HAKKINDAKİ YORUMLAR


    "Hayata, ölüme ve araya sıkışanlara dair bir roman olan Aynı Yıldızın Altında, John Greenin en iyi kitabı. 
    Kahkaha atıyor, ağlıyor, hızınızı alamayıp tekrar okuyorsunuz." 
    Markus Zusak, Printz ödüllü bestseller yazarı 

    "Aynı Yıldızın Altında evrensel konuları ele alıyor: Sevilecek miyim? Hatırlanacak mıyım? Bu dünyada bir iz bırakabilecek miyim?"
    Jodi Picoult, New York Times bestseller yazarı

    "Dâhiyane... Çok etkileyici... Güçlü ve saf duygularla korkusuzca yüzleşebiliyor." 
    TIME

    "Green, okurların aklından uzun süre çıkmayacak, göz kamaştıran iki gencin öyküsünü iyi bir gözlem yeteneği ve empatiyle anlatarak, rafta duracak bir kitaptan ötesini yazmayı başarmış." People

    "Bu romanı çekici kılan şey dakikada bir heyecanlı bir patlama yaşanması değil, sayılı günler içinde sonsuzca yaşamaya çalışan karakterlerin gerçekliği."
    The Washington Post

    "Buruk bir komedi, akılları baştan alacak bir romantizm ve insana hayat ile ölüme dair sorulan büyük soruları keyifle ve uzun uzun düşündüren bir kitap."
    Horn Book

    "Aynı Yıldızın Altında bir aşk hikâyesi. Son dönem edebiyatın en içten ve dokunaklı romanlarından biri ama aynı zamanda korkunç bir zekâ, cesaret ve hüznün varoluşsal trajedisini de anlatıyor." 
    Lev Grossman, TIME

    3 yorum:

    1. Ben de çok merak ediyorum bu kitabı. Yorumun güzel olmuş bu arada :D.

      YanıtlaSil
    2. Teşekkür ederim. Mutlaka okumalısın bence , ben bayıldımm :)

      YanıtlaSil
    3. yeni bitti hala ağlıyorum çok fena çarptı ezdi geçti mahfetti hazel beklerken gus offfffffffff

      Suya gömülmeye devam ediyor dedi'' dedi.Çölde bir lütuf okyanusta bir lanet

      yıkıldım:(

      YanıtlaSil